Google zorganizowało wideokonferencję zatytułowaną "Branża turystyczna w czasie pandemii", która miała na celu znalezienie odpowiedzi na pytanie: Jak epidemia wpłynęła na zachowania turystów?
marzec-czerwiec/2(2)2020
Izolacja nie wpłynęła na ilość wyszukiwań związanych tematycznie z atrakcjami turystycznymi. Zauważono niewielki, 4-procentowy wzrost. Zmianie uległ natomiast rodzaj wyszukiwanych atrakcji, częściej szukano informacji dotyczących atrakcji na łonie natury (parki narodowe, mniej popularne pasma górskie), niż w miastach.
Zauważono wyraźny wzrost zapytań o podróże krajowe. W maju 2019 r., stanowiły one 60 proc., zapytań o podróże w wyszukiwarce Google, a w maju 2020 r., ich udział w ogóle zapytań turystycznych wzrósł do 84 proc. Widocznie rosnącym trendem w tym roku jest hasło agroturystyka. Wyszukiwania haseł z tą frazą zaczęły rosnąć od końca kwietnia, nawet o 45 proc.
W zapytaniach dotyczących zakwaterowania dalej dominowały hotele, choć z odrobinę mniejszą przewagą. W maju 2019 r. 87 proc. zapytań o noclegi dotyczyło hotele, a 13 proc. - różnych form wynajmu wakacyjnego. Po wybuchu epidemii wzrosła także ilość zapytań o domki letniskowe.
Przez epidemię nasilił się trend wyszukiwania miejsc wypoczynku położonych blisko miejsca zamieszkania. Nie jest to jednak nic nowego i jest on widoczny już od 2016 r., nie tylko w Polsce.
Jak poinformowali przedstawiciele Google'a, zapytania dotyczące podróży, zaczynają wracać do poziomu sprzed epidemii. W czerwcu liczba wyszukiwań poświęconym podróżom wzrosła o 46 proc., w porównaniu do maja.